نمایشگاه بین‌المللی خودرو در آمریکای‌شمالی (NAIAS) رویدادی سالانه است که معمولا در ماه ژانویه و در کوبوسنتر دیترویت میشیگان برگزار می‌شود.

به گزارش اخبار خودرو ، این رویداد سالانه که تا سال ۱۹۸۹ با نام نمایشگاه خودروی دیترویت شناخته می‌شد، امروزه از معدود نمایشگاه‌های خودروی جهان است که به تایید انجمن بین‌المللی تولیدکنندگان وسایل نقلیه موتوری رسیده است.

این رویداد دو هفته‌ای، از چهار بخش ثابت تشکیل شده است و همه‌ساله به‌ترتیبی مشخص برگزار می‌شود. دو روز آغازین این نمایشگاه به بازدید رسانه‌ها اختصاص دارد و نمایندگان خبرگزاری‌های مختلف جهان که پیش از این برای حضور در این رویداد ثبت‌نام کرده‌اند، به بازدید از محصولات مختلف خودروسازان بزرگ جهانی می‌پردازند.

بعد از خبرنگاران نوبت به مقامات و فعالان صنعت خودروسازی می‌رسد که با حضور در نمایشگاه دیترویت شاهد نوآوری‌ها و فناوری‌های جدید رقبای خود باشند. رویداد بعدی در یکی از بزرگ‌ترین نمایشگاه‌های بین‌المللی خودروی جهان، بازدید خیریه است که در آن شرکت‌کنندگان بلیت‌های نسبتا گران‌قیمتی را برای حضور در نمایشگاه خریداری می‌کنند. منافع حاصل از این مراسم، صرف خیریه‌های محلی کودکان می‌شود.

در سال‌های ۲۰۰۴ و ۲۰۰۵ بازدید خیریه نمایشگاه دیترویت ۱۷هزار و ۵۰۰بازدیدکننده داشت که با خرید بلیت‌های ۴۰۰ دلاری این مراسم، در مجموع ۷میلیون دلار برای خیریه‌ها جمع‌آوری کردند.

هفته دوم نمایشگاه دیترویت هم به بازدید عموم اختصاص دارد. نمایشگاه امسال از ۷ تا ۲۲ ژانویه (۱۸ دی تا ۳ بهمن) برگزار می‌شود. انتظار می‌رود به‌طور متوسط این نمایشگاه روزانه پذیرای ۸۰۰ هزار بازدیدکننده باشد و براساس برآوردها این نمایشگاه درآمدی حدود ۵۰۰میلیون دلار برای اقتصاد محلی دیترویت به‌همراه خواهد داشت.

آن‌طور که بیل پرکینز، رئیس نمایشگاه دیترویت در سال ۲۰۱۲ می‌گوید: «چیزی که این نمایشگاه‌ را از سایر رویدادهای مشابه جدا می‌کند و به آن جایگاهی ویژه می‌بخشد، تعهد NAIAS به این اصل است که به افتخارات پیشین خود متکی نباشد و به تلاش، پیشرفت و تطابق‌دادن خود با شرایط جدید ادامه دهد».

در اینجا نگاهی می‌اندازیم به برخی خودروهایی که در این نمایشگاه به نمایش در آمده‌اند. با اخبار خودرو همراه باشید :

کیا استینگر RWD اسپرتس

[caption id="attachment_187116" align="aligncenter" width="700"]کیا استینگر RWD اسپرتس کیا استینگر RWD اسپرتس[/caption]

کیا همان‌طور که قبلا وعده داده بود کانسپت GT دیفرانسیل‌عقب خود را که در سال ۲۰۱۱ رونمایی شده بود، به‌ محصولی تولیدی با همان مشخصات چشمگیر بدل کرده و آن را با نام استینگر در نمایشگاه دیترویت به نمایش گذاشته است.

این نخستین تلاش این خودروساز کره‌ای برای ساخت یک سدان لوکس دیفرانسیل‌عقب نیست و پیش از این مدل K900 نیز تلاشی در همین زمینه انجام داده بود. اما برخلاف آن ماشین، استینگر خودرویی جوان‌پسند‌تر است که تا حد زیادی ما را به یاد آئودی A7 اسپرت‌بک می‌اندازد.

کانسپت آی‌دی باز

[caption id="attachment_187117" align="aligncenter" width="700"]کانسپت آی‌دی باز کانسپت آی‌دی باز[/caption]

فولکس‌واگن در نمایشگاه دیترویت امسال برای نخستین‌بار از دومین محصول خود در طیف خودروهای تمام‌الکتریکی با نام کانسپت آی‌دی باز رونمایی کرده است.

کانسپت آی‌دی باز به‌عنوان یک مدل میکروباس برای آینده طراحی شده است و از فناوری‌های پیشرفته‌ زیادی بهره می‌برد. این کانسپت دنباله‌ای بر کانسپت باد-ای به‌شمار می‌رود که سال گذشته از آن رونمایی شد.

زیر کاپوت این ماشین یک باتری ۱۱۱ کیلوواتی قرار دارد که به یک موتور در محور جلو و یک موتور در محور عقب متصل است. این ماشین در مجموع ۳۶۹ اسب‌بخار نیرو دارد، صفر تا ۱۰۰کیلومتر آن ۵ ثانیه طول می‌کشد و گستره مسافتی آن ۴۳۴ کیلومتر است.

پورشه ۹۱۱ GTS 2017

[caption id="attachment_187118" align="aligncenter" width="700"]پورشه ۹۱۱ GTS 2017 پورشه ۹۱۱ GTS 2017[/caption]

پورشه ۹۱۱ GTS از آخرین اصلاحات معرفی‌شده توسط ۹۹۱٫۲ بهره می‌برد و به موتوری کاملا جدید مجهز است. در روزهای اخیر قرار است این ماشین در نمایشگاه دیترویت به نمایش درآید.

همان‌طور که سال گذشته تایید شد، مدل جدید GTS از موتور ۳٫۸ لیتری ۶ سیلندر تنفس‌طبیعی مدل قبلی استفاده نخواهد کرد.

در عوض تمام مدل‌های جدید از یک‌موتور ۳ لیتری ۶ سیلندر مستقیم که به دو توربوشارژر مجهز است و ۴۵۰ اسب‌بخار نیرو و ۵۵۰ نیوتون‌متر گشتاور را در اختیار ماشین قرار می‌دهد، بهره خواهند برد.

GMC تِرِِین ۲۰۱۸

[caption id="attachment_187119" align="aligncenter" width="700"] GMC تِرِِین ۲۰۱۸ GMC تِرِِین ۲۰۱۸[/caption]

همان‌طور که انتظار می‌رفت GMC تِریِن مدل ۲۰۱۸ با اصلاحاتی در نمایشگاه دیترویت رونمایی شده است. تِریِن از سال ۲۰۰۹ که به بازار معرفی شد، بدون تغییر مانده بود و جنرال‌موتورز برای مدل جدید این ماشین تغییراتی کلی ازجمله یک طراحی جدید و جذاب، دو جعبه انتقال نیروی متفاوت و گزینه‌ای از موتورهای جدید را در نظر گرفته است.

وقتی پای این ماشین به بازار برسد، مشتریان می‌توانند از بین یک موتور ۱٫۶ لیتری توربو-دیزل، یک موتور ۱٫۵ لیتری بنزینی و یک موتور ۲ لیتری که هر دو مجهز به توربوشارژر هستند، یکی را انتخاب کنند.

 فیست‌لیفت مرسدس GLA

[caption id="attachment_187120" align="aligncenter" width="700"]فیست‌لیفت مرسدس GLA فیست‌لیفت مرسدس GLA[/caption]

با گشایش نمایشگاه دیترویت، مرسدس‌بنز از نسخه تغییرچهره یافته GLA رونمایی کرد که در مقایسه با مدل فعلی آن از اصلاحاتی جزئی بهره می‌برد.

شاید بارزترین تغییر صورت‌گرفته در نسخه جدید GLA مربوط به بخش جلوی آن باشد که شامل مجموعه‌ای از مه‌شکن‌های مدور برای مدل ۲۲۰ می‌شود.

علاوه‌بر این قسمت عقب GLA هم با چراغ‌های جدیدش تا حدی تغییر یافته است. تنها یک مدل جدید برای طیف GLA در نظر گرفته‌شده است که GLA 220 فورماتیک نام دارد و ۱۸۴ اسب‌بخار نیرو و ۳۰۰ نیوتون‌متر گشتاور تولید می‌کند.

نیسان روگ اسپرت ۲۰۱۷ 

[caption id="attachment_187121" align="aligncenter" width="700"]نیسان روگ اسپرت ۲۰۱۷ نیسان روگ اسپرت ۲۰۱۷[/caption]

نیسان‌‌روگ اسپرت ۲۰۱۷ که یکی دیگر از دستپخت‌های عالی اخیر نیسان است و در سایر بازارهای بزرگ خودرو با نام قشقایی عرضه شده، یکی از خودروهایی است که به نمایشگاه دیترویت آمده است.

روگ اسپرت که تقریبا هیچ تفاوتی با قشقایی ندارد، در ژاپن ساخته شده است و تنها با گزینه موتور بنزین‌سوز ۲ لیتری ۴ سیلندر که ۱۴۰ اسب‌بخار نیرو تولید می‌کند و در کنار یک جعبه انتقال نیروی CVT قرار گرفته است، به بازار آمریکا معرفی می‌شود.

این ماشین به‌طور استاندارد به‌صورت دیفرانسیل‌جلو عرضه می‌شود و مشتریان در صورت تمایل می‌توانند نسخه‌ دو دیفرانسیل آن را سفارش دهند.

فولکس‌واگن تیگوان لانگ ویل‌بیس ۲۰۱۸

[caption id="attachment_187122" align="aligncenter" width="700"]فولکس‌واگن تیگوان لانگ ویل‌بیس ۲۰۱۸ فولکس‌واگن تیگوان لانگ ویل‌بیس ۲۰۱۸[/caption]

پس از انتشار عکس‌های نسخه‌ چینی حالا نسخه‌ مشابهی از فولکس‌واگن تیگوان که فاصله بیشتری بین دو محور خود دارد، در نمایشگاه دیترویت به نمایش درآمده است.

این مدل تیگوان درست مانند نسل آخر خود که در سراسر جهان به فروش رسیده، روی پلت‌فرم MQB فولکس‌واگن سوار است و پیش از این در مدل اطلس نیز مورد استفاده قرار گرفته بود.

فاصله دو محور این ماشین ۱۰۹٫۹ اینچ یعنی ۲۷ سانتی‌متر طولانی‌تر از مدل معمولی آن است و در طراحی آن مانند آخرین نسل تیگوان از خطوط تهاجمی و انحناهای زیبا استفاده شده است.

شورولت تراورس ۲۰۱۸ 

[caption id="attachment_187123" align="aligncenter" width="700"]شورولت تراورس ۲۰۱۸ شورولت تراورس ۲۰۱۸[/caption]

شورولت پیش از آن‌که درهای نمایشگاه دیترویت باز شود، نسخه کاملا جدیدی از تراورس را با طراحی متفاوت برای مدل سال ۲۰۱۸ رونمایی کرد.

تراورس ۲۰۱۸ که در کنار GMC ترین به ناوگان شاسی‌بلندهای جدید جنرال‌موتورز می‌پیوندد، به‌طور کلی از بدنه‌ای با طراحی جدید بهره‌مند و از فناوری‌های جدیدی برخوردار است که با هدف تبدیل کردن این ماشین به بهترین گزینه در کلاس خود به آن افزوده شده‌اند.

ازجمله فناوری‌هایی که این خودروساز آمریکایی برای تراورس جدید در نظر گرفته است، می‌توان به سیستم دید کامل، ترمز خودکار عابرپیاده و هشداردهنده تصادف از جلو اشاره کرد.

آئودی SQ5 2018

[caption id="attachment_187124" align="aligncenter" width="700"] آئودی SQ5 2018 آئودی SQ5 2018[/caption]

با افتتاح نمایشگاه دیترویت آئودی بالاخره از مدل جدید SQ5 2018 خود رونمایی کرد که اسپرت‌ترین شاسی‌بلند ساخته شده توسط این خودروساز آلمانی به شمار می‌رود و از یک موتور V6 جدید مجهز به توربوشارژر بهره می‌برد.

زیر کاپوت آئودی SQ5 2018 یک موتور جدید ۳ لیتری TFSI V6 وجود دارد که ۳۵۰ اسب‌بخار نیرو تولید می‌کند و گشتاور آن در فاصله دور موتور ۱۳۷۰ تا ۴۵۰۰ دور بر دقیقه ۵۰۰ نیوتو‌ن‌متر است.

در کنار این موتور یک جعبه‌دنده هشت سرعته اتوماتیک قرار گرفته است. صفر تا ۱۰۰کیلومتر این شاسی‌بلند جذاب و زیبا ۵٫۱ ثانیه است.

کانسپت Q8 آئودی

[caption id="attachment_187125" align="aligncenter" width="700"]کانسپت Q8 آئودی کانسپت Q8 آئودی[/caption]

آئودی کار خود را در بازار کراس‌اوورها با مدل Q7 آغاز کرد و در این سال‌ها به‌عنوان ناوگان اصلی این کمپانی آلمانی در این بخش از بازار باقی مانده است.

اما در روزهای اخیر در نمایشگاه دیترویت آئودی از کانسپت کراس‌اوور Q8 رونمایی کرده که با نیت قطعی رساندن آن به خط تولید طراحی و ساخته شده است.

Q8 عرض و طول بیشتری نسبت به نسل دوم Q7 دارد که دو سال پیش در همین نمایشگاه از آن رونمایی شد. این کانسپت همچنین از ظاهری تهاجمی‌تر و شانه‌های عضلانی‌تری برخوردار است.

لکسوس LS 2018

[caption id="attachment_187126" align="aligncenter" width="700"]لکسوس LS 2018 لکسوس LS 2018[/caption]

۲۸ سال از رونمایی نسل اول لکسوس LS در نمایشگاه دیترویت در سال ۱۹۸۹ می‌گذرد و این مساله، رونمایی از مدل جدید سدان لوکس LS 2018 را در نمایشگاه تا حد زیادی نمادین کرده است.

LS 2018 جدید از ظاهری کاملا جدید برخوردار است و گرچه نیم‌رخ کوپه‌مانند دارد اما مجهز به یک کابین جادار و لوکس است و به گفته سازنده‌اش از «فناوری آینده نگرانه‌ای بهره می‌برد».

به لحاظ طراحی مدل جدید LS از هویتی کاملا ژاپنی و منحصربه فرد بهره‌مند است. هرچند این خودروی لوکس برای بازار جهانی طراحی شده و به گفته لکسوس قرار است در ۹۰ کشور به فروش برسد.

 تایید تولید فورد برانکو 

[caption id="attachment_187127" align="aligncenter" width="700"]تایید تولید فورد برانکو تایید تولید فورد برانکو[/caption]

بعد از سال‌ها سرانجام کمپانی فورد در نمایشگاه دیترویت امسال شایعه تولید مدل جدیدی از شاسی بلند فورد فرانکو را در کنار بازگشت مدل رنجر به آمریکای‌شمالی تایید کرد.

جو هینریکس، مدیر فورد در قاره آمریکا اعلام کرد: « صدای مشتریان‌مان را به‌وضوح شنیدیم. آنها خواهان نسل جدیدی از خودروها هستند که از سواری هیجان‌انگیزی برخوردار باشد.

رنجر برای وانت‌سوارانی است که خواهان یک پیکاپ کابردی، سرسخت، مانورپذیر و با قیمت مناسب هستند. از طرف دیگر برانکو یک شاسی‌بلند دو دیفرانسیل برای دوستداران هیجان است که می‌خواهند بیرون از شهر به ماجراجویی بپردازند».

مدل جدید برانکو در سال ۲۰۲۰ به فهرست محصولات فورد افزوده خواهد شد.

 فیس‌لیفت مرسدس-AMG GT

[caption id="attachment_187128" align="aligncenter" width="700"]فیس‌لیفت مرسدس-AMG GT فیس‌لیفت مرسدس-AMG GT[/caption]

حتما این ضرب‌‌المثل را شنیده‌اید که می‌گویند سری را که درد نمی‌کند، دستمال نمی‌بندند. اما ظاهرا مهندسان مرسدسAMG این را نشنیده‌اند، چون هنوز سه سال از حضور کوپه GT در بازار نمی‌گذرد که آنها مدل تغییرچهره‌یافته‌ای از آن را در نمایشگاه دیترویت رونمایی کرده‌‌اند.

نسخه ارتقایافته مرسدسAMG GT از پیشرفت‌های متعددی برخوردار و قرار است یک نسخه ویژه با نام ادیشن ۵۰ نیز به مناسبت پنجاه‌سالگی AMG از آن راهی بازار شود.

مدل جدید GT از یک جلوپنجره جدید ۱۵ شاخه برخوردار است که به آن جلوپنجره پانامریکا گفته می‌شود و از نسخه مسابقه‌ای GT3 قرض گرفته شده است.

مرسدس-AMG کوپه GT C

[caption id="attachment_187129" align="aligncenter" width="700"]مرسدس-AMG کوپه GT C مرسدس-AMG کوپه GT C[/caption]

مرسدس AMG تنها نسخه فیس‌لیفت خانواده GT را با خود به دیترویت نیاورده و در این نمایشگاه از کوپه جدید GT C نیز با نسخه ویژه‌ای از آن با نام «ادیشن ۵۰» رونمایی کرده است.

این خودرو که براساس رودستر GT C که سال پیش رونمایی شد، ساخته شده است در بین مدل‌های GT S و GT R قرار می‌گیرد و اواخر سال، نسخه ویژه آن به مناسبت ۵۰ سالگی AMG عرضه خواهد شد.

GT C کوپه از یک موتور ۵۵۰ اسب‌بخاری V8 4 لیتری با ۶۸۱ نیوتون‌متر گشتاور بهره می‌برد و صفر تا ۱۰۰کیلومتر آن ۳٫۶ ثانیه است.

نیسان وی‌موشن ۲٫۰

[caption id="attachment_187130" align="aligncenter" width="700"]نیسان وی‌موشن ۲٫۰ نیسان وی‌موشن ۲٫۰[/caption]

نیسان تمام مولفه‌های طراحی خود را که از آن به عنوان یک برند دفاع می‌کند، انتخاب کرده و از ترکیب آنها خودرویی فوق‌العاده با نام وی‌موشن ۲٫۰ ساخته است.

این کانسپت یک سدان اسپرت است که در نمایشگاه دیترویت به نمایش درآمده و گفته می‌شود، تکامل زبان طراحی نیسان و اشارات آن برای طراحی خودروهای خودران را می‌توان در آن مشاهده کرد.

ظاهر این ماشین گویای همه چیز است. در قسمت جلو، تفسیر جدیدی از جلوپنجره وی‌موشن این برند ارائه شده است و از چراغ‌هایی باریک‌تر و دریچه‌های هوای عریض‌تر بهره می‌برد.

سوبارو WRX و WRX STI 2018

[caption id="attachment_187131" align="aligncenter" width="700"]سوبارو WRX و WRX STI 2018 سوبارو WRX و WRX STI 2018[/caption]

اگرچه ممکن است این ماشین در میان انبوه خودروهای جدیدی که در نمایشگاه دیترویت رونمایی شده‌اند، نادیده گرفته شود اما این امر از اهمیت نسخه‌های اصلاح‌شده WRX و WRX STI سوبارو نمی‌کاهد.

تغییرات ظاهری صورت‌گرفته بر مدل ۲۰۱۸ این دو مدل جزئی و خفیف هستند و تنها طرفداران پروپاقرص این ماشین‌ها می‌‌توانند متوجه آنها شوند. در میان تغییرات صورت‌گرفته می‌توان به چراغ LED تطابق‌پذیر و رینگ‌های جدید آنها اشاره کرد.

مهم‌ترین تغییرات صورت‌گرفته مربوط به زیر کاپوت این ماشین‌ها می‌شوند. WRX 2018 از یک سیستم تعلیق با تنظیم جدید و جعبه انتقال نیروی دستی ۶ سرعته با فرمان الکتریکی بهره می‌برند. WRX STI هم به ترمز‌هایی ارتقایافته و سیستم تعلیق اصلاح‌شده مجهز است.

اینفینیتی QX50

[caption id="attachment_187132" align="aligncenter" width="700"]اینفینیتی QX50 اینفینیتی QX50[/caption]

اگرچه این اولین‌بار نیست که چشم ما به جمال نسل جدید شاسی‌بلند متوسط اینفینیتی روشن می‌شود اما اولین‌بار است که علاقه‌مندان می‌توانند از نزدیک زیر و روی این ماشین را مورد بررسی قرار دهند تا ببینند منظور اینفینیتی از «سطوح بالایی از صنعتگری امروزی» چه بوده است.

بعد از انتشار تصاویری از کانسپت جدید QX50 اینفینیتی در ماه دسامبر، حالا اینفینیتی اعتراف کرده است که این ماشین قرار بود به عنوان نسخه تکامل یافته کانسپت QX اسپرت اینسپریشن باشد که در سال ۲۰۱۶ از آن رونمایی شد.

خطوط عضلانی و انحناهای قدرتمند به کانسپت QX50 حضوری قدرتمند بخشیده است.

مدل جدید فورد  F-150

[caption id="attachment_187133" align="aligncenter" width="700"]مدل جدید فورد F-150 مدل جدید فورد F-150[/caption]

فورد در نمایشگاه دیترویت از مدل ۲۰۱۸ پیکاپ F-150 رونمایی کرده که با به‌روزرسانی‌های قابل‌توجهی در بخش‌های طراحی، ایمنی و رانشگر همراه است.

مدل جدید فورد F-150 سه سال بعد از معرفی این پیکاپ بدنه آلومینیومی با تغییراتی در طراحی بخش‌های جلو و عقب، سیستم‌های فعال ایمنی و طیف ارتقایافته‌ای از موتورها که شامل موتور دیزل ۳ لیتری پاور استروک می‌شود، به نمایش در آمده است.

به طور مشخص‌ فورد در طراحی این مدل جدید از یک سپر، جلوپنجره، چراغ‌های جلو و گل‌گیرهایی جدید استفاده کرده است.

کل طیف آیونیک در غرفه هیوندای

[caption id="attachment_187134" align="aligncenter" width="700"]کل طیف آیونیک در غرفه هیوندای کل طیف آیونیک در غرفه هیوندای[/caption]

در نمایشگاه دیترویت امسال هیوندای تمام طیف مدل آیونیک خود را در غرفه‌اش به نمایش گذاشته است و شامل نمونه‌های خودرانی می‌شود که هفته گذشته در نمایشگاه محصولات الکترونیک لاس‌وگاس به نمایش درآمده بودند.

به غیر از مدل‌های تمام‌الکتریکی، هیبرید و پلاگین هیبرید آیونیک هیوندای در غرفه خود همچنین خودروهای النترا اسپرت، سوناتا، سوناتای پلاگین هیبرید، توسان، ولوستر توربو، سانتافه و سانتافه اسپرت، النترا GT، آزرا و اکسنت را نیز به نمایش گذاشته است.

به‌گفته مایک اوبرایان، مدیر هیوندای در آمریکا «آیونیک گروه جدیدی از خریداران طرفدار محیط‌زیست و علاقه‌مندان به خودروهای کم‌مصرف را به خود جذب خواهد کرد.»

آئودی  S5 کابریولت

[caption id="attachment_187135" align="aligncenter" width="700"]آئودی S5 کابریولت آئودی S5 کابریولت[/caption]

سرانجام مدل جدید آئودی  S5 کابریولت با موتور اصلاح‌شده TFSI V6 در نمایشگاه دیترویت به نمایش گذاشته شد.

به لحاظ عملکردی S5 کابریولت ۲۰۱۸ قادر است به لطف موتور سه‌لیتری اشاره شده که از ۳۶۹ اسب‌بخار نیرو و ۵۰۰ نیوتون‌متر گشتاور برخوردار است صفر تا ۱۰۰کیلومتر را در مدت ۴٫۸ ثانیه سپری کند.

تمام این نیرو از طریق سیستم رانش چهارچرخ کواتروی آئودی به جاده فرستاده می‌شود، اما یک جعبه دنده ۸ سرعته تیپ‌ترونیک و یک جعبه‌دنده دو کلاچه نیز برای این ماشین قابل‌عرضه خواهد بود.

شتاب مدل کابریولت S5 کمتر از مدل کوپه مشابه است که صفر تا ۱۰۰کیلومتر را در مدت ۴٫۴ ثانیه طی می‌کند.

منبع : روزنامه دنیای خودرو

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 6 =